Uncategorized @fa

خواص شیر شترفریزداریر

ویژگی های محصول:

شیر خشک شتر شامل

سن مصرف: از 3سال تا بزرگسالان

کشور تولیدکننده: ایران

برند محصول: فیدلی فود

شکل محصول: پودری

نگاهی به محصول شیر خشک شتر صدردرصد خالص فیدلی فود

شیر خشک شتر  100 در صد خالص و بصورت پودر شده می باشدکه با کیفیت بسیاربالا تهیه شده است.

شیر شتر فاقد گلوتن می باشد، منبع طبیعی انسولین و مناسب برای گنجاندن در رژیم غذایی برای کنترل دیابت. این نوع شیر شتر را می توانید با آب گرم مخلوط کنید و همانند شیر تازه و با کیفیت بالا میل نمایید

خواص شیر شتر فریزدرایر

شیر شتر عموماً دارای رنگ سفید مات است و بوی شیرین دارد. گاهی اوقات، می تواند شور باشد که تغییر در طعم به دلیل نوع علوفه و در دسترس بودن آب آشامیدنی ایجاد می شود.

مقادیر مواد معدنی کمیاب در شیر شتر نسبت به شیر گاو خیلی  بالاتر است.

غلظت ویتامین C در شیر شتر نسبت به شیر گاو دو یا سه برابر بیشتر می باشد.

ویتامین A و E در شیر شتر در مقایسه با شیر گاو بیشتر است که باعث می شود ارزش دارویی آن بیشتر باشد.

لاکتوفرین موجود در شیر خشک شتر

تحقیقات نشان داده است که شیر شتر غنی از لاکتوفرین است که دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی می باشد و مصرف منظم شیر شتر در پیشگیری و کنترل دیابت بسیار موثر است. در هند، مقایسه ای بین دیابت نوجوانان تحت درمان معمولی با کسانی که شیر شتر می نوشند نشان داد که گروهی که شیرشتر نوشیده اند به طور قابل توجهی قند خون و سطح هموگلوبین را کاهش داده است.

تأثیر درمانی شیر شتر برای اوتیسم

شیر شتر به دلیل نداشتن کازئین، اثر درمانی بسیار مؤثری بر کاهش علائم نابهنجار رفتاری ناشی از اوتیسم دارد. تجمع کازومورفین باعث رخوت، گیجی و عدم تمرکز می شود و کودک نمی تواند ارتباط و درک درستی از محیط پیرامونش داشته باشد.

ویتامین‌ها و املاح ارزشمند موجود در شیر شتر و آنتی اکسیدان‌های مفید موجود در این شیر می‌توانند به خوبی علائم پرخاشگری در افراد مبتلا به اوتیسم را کاهش دهند.

پژوهشی با هدف تأثیر شیر شتر بر روی یک دختر ۴ ساله مبتلا به اوتیسم، انجام شد. نتایج نشان داد که کودک پس از نوشیدن شیر شتر به مدت ۴۰ روز مهارت های ارتباطی اش بهبود یافته و شروع به صحبت کردن می کند. وی تا قبل از این دوره های شدید پرخاشگری را تجربه نموده بود.

چرا پودر شیر خشک شتر فریز درای شده را خرید و مصرف نمائیم؟

خواص غذایی آن نشان می دهد، روش فریز درای شده از نظر شکل، فرم و ویژگی ها بهتر از شکل دیگر روش های خشک کردن شیر است. ما به عنوان کارخانه تامین، تولید و عرضه کننده آماده صادرات عمده آن به مقصد شما هستیم.

شیر شتر و یا شیر گاو. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر فرآیند و روش خشک کردن به شیوه فریز درای بر ویژگی های تغذیه ای شیر شتر فریز درای شده در مقایسه با شیر تازه بود.

شیر طبیعی شتر و همچنین این محصول فریز درایر شده نسبت به انواع دیگر شیر مانند شیر گاو بسیار مغذی است. بنابراین، بسیاری از مردم در گذشته به دلیل نوشیدن این شیر سالم مانده و زندگی بهتری داشته اند.

شیر تازه شتر و شیر خشک شتر فریز درایر شده تقریباً یک ماده غذایی کامل است. این یک غذای فوق العاده است. لبنیات شتر مانند پودر شیر خشک شتر حاوی پروتئین (عمدتا کازئین)، چربی، نمک و لاکتوز و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی را منجمد کنید.

مزایای این محصول فریزدرایر شده نسبت به شیرخام شتر،به سبب دماهای بسیارکم  که درخشک کن انجمادی استفاده می شود،دناتوراسیون پروتئین ها وتخریب ویتامین ها وپدیده سخت شدن سطحی وجود ندارد .مهمترین مزیت خشک کن انجمادی این است که از دست رفتن عوامل موثردر عطر وطعم در شیر شتر به حداقل خود می باشد .

در خشک کن انجمادی بدون اینکه شکل وبافت وارزش تغذیه ای ازبین برود محصول شیر شتر خشک می شود .به سبب اینکه ماده تولید شده در خشک کن انجمادی دارای ساختاری متخلخل وغیر چروکیده دارد،محصول قابلیت جذب آب بالایی دارد .

شیر شتر خشک شده به روش فریز درایر در دمای خنک بدون یخچال نگهداری می شود .وسالها در برابر فساد محافظت می شود ،ودربرابر رشد وفعالیت میکرو ارگانیم ها وآنزیم  که به طور معمول ماده را تخریب می کنند جلوگیری می نماید.به علت سبک بودن محصول شیر شتر خشک فریز درایر حمل وجابجایی آن آسان می باشد.

خواص درمانی پودر شیر خشک شتر فریز درای

نقش  مفید و سودمند لبنیات خام شتر مانند پودر این محصول شتر فریز درای شده در بیماران مزمن سل ریوی مشاهده شده است و گزارش شده است كه درمان دیابت نوع یک با مصرف مكمل خوراكی شیر خام شتر و پودر شیر خشک شتر فریز درای شده موثر است و میزان انسولین روزانه را از 30 به 35٪ کاهش می دهد.

مصر به عنوان یکی از کشورهای با بالاترین امار مبتلابه هپاتیت درجهان میباشد.دراین کشورچندین داروی سنتی وجود دارد که در بخشهای مختلف در مصر استفاده می شود. محبوب ترین آنها شیر شتر خام است، 50٪ از بیماران بهبود چشمگیری در خستگی عمومی نشان دادند

در آفریقا و خاورمیانه، از این محصول طبیعی و شیرخشک شتر فریز درای شده به صورت درمانی در برابر ریزش، زردی، مشکلات طحال، سل، آسم، کم خونی، فشار خون و دیابت و علیه بیماریهای ویروسی استفاده می شود

خشک کردن شیر شتر به روش فریز درای

خشک کردن با روش فریز درای یا لیوفیلیزاسیون شیرشترفرایندی است که در آن یک حلال با تصعید از محلول منجمد خارج می شود. این فرایند واکنش های تخریب را به حداقل می رساند و پایداری فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی محصول را در مدت طولانی نگهداری در دمای محیط حفظ می کند.

خشک شدن به روش فریز درای به ویژه برای خشک کردن غذاهای حساس به حرارت بسیار مناسب است. خشک کردن به روش فریز درای به عنوان بهترین روش تولید مواد خشک کننده با کیفیت بالا شناخته شده است. محصولات خشک حاصل از فرایندهای خشک کردن به روش و متد فریز درای، از نظر طعم خوب، و از ارزش تغذیه بالاتری برخوردار هستند. با خشک کردن به شیوه و متد فریز درای می توان به سطح رطوبت تا 2٪ رسید.

چرا خرید پودر شیر خشک شتر فریز درای؟

تولید شیر خشک شتر برای استفاده از خواص غذایی و درمانی آن می تواند سودمند باشد. علی رغم همه این خواص تغذیه ای و درمانی شیر شتر و پودر شیر خشک شتر فریز درای، تغییراتی در خصوصیات فیزیکی و شیمیایی به روش فریز درای کم است. هدف از این مطالعه بررسی اثرات لیوفیلیزاسیون (خشک کردن به روش فریز  درای) بر روی خواص فیزیکی و یژگی های شیمیایی و غذایی شیر شتر بود.

URL List

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *